איפור בסגנון טבעי

איפור בסגנון טבעי
רוני דואני במראה קלאסי

יום שלישי, 27 בנובמבר 2012

כתם צבע כטכניקת איפור.



 בתוך קצב החיים האינטנסיבי והמהיר שמכתיבים לנו ימינו אלה לא פעם אנחנו מוצאים את עצמינו מתנהלים במהירות עצומה והייחוד והבידול נעלמים בתוך הקצב המהיר.
רציתי יחד איתכם הקוראים והקוראות לנסות למצוא את הדרך לא לאבד את הייחוד שלנו במראה ולהיות מסוגלים למשוך את העין בחן ובמעטפת אסטטית של צבע וטעם טוב.
כמאפרת ותיקה אני נוהגת להתבונן בבני אדם...אני מביטה בהם, לומדת רבות  מההתבוננות וכך גם אוספת רעיונות חדשים ליצירה והתחדשות מקצועית.
שמתי לב שאני  נמשכת לצבעים עזים ובפרט אם הצבע הוא במנה קטנה ומרוכזת.
ואכן במחקר עולמי שנערך לפני שנים הוכח באופן ברור שבעלי המכוניות האדומות שהוא ללא ספק צבע עז הם אלו שנעצרים יותר על ידי שוטרי תנועה מהסיבה הפשוטה שהצבע האדום מושך את תשומת ליבם של השוטרים באופן לא מודע.
כך גם בכל  הזדמנות אני זוכרת עד היום את אותה נסיעה לקוריאה לפני כעשור שבה נתבקשתי ללוות כמאפרת זמרת לסיבוב הופעות במזרח הרחוק .
היעד האחרון שלנו היה דרום קוריאה .
 הקוריאנים שחיו שנים ארוכות תחת משטר קומוניסטי התאפיינו בשמרנות מנטלית ופיסית שבאה לידי ביטוי גם בסגנון הלבוש ובבחירת הצבעים .
הקוריאנים מרבים ללבוש צבעים כהים בין אפור לכחול ושחור שאותם הם משלבים עם צבעי לבן ושמנת כשהתוצאה היא סגנון לבוש מאופק , אבל , אי אפשר שלא לשים לב לנשים הקוריאניות היפות שהרבו ללבוש שמלות וחליפות כהות גם הן ,אבל , אלו מהן שחפצה נפשן בתשומת לב והפגנת נשיות יתירה משחו את שפתותיהן בצבע אדום עז על גווניו השונים.
התמונה שנותרה חקוקה בזיכרוני מהנסיעה , היא של ארץ אפרורית עם המוני אדם שפופים כשבתוכם מתנהלות נשים יפות בכל הגילאים בשמלות שחורות ושפתיים אדומות והן "כתם הצבע" התוסס והנשי של החברה הקוריאנית השמרנית.
מאז הנסיעה ההיא אימצתי את טכניקת "כתם הצבע " כאחת מאמות המידה של סגנון האיפור שלי.
דוגמאות נוספות בתחום הלבוש והסטיילינג אני מעלה מזכרוני כשאת עיני צדה אותה אישה שלבשה שמלה בצבע חום בהיר,שערה המשוך לאחורנית צבעו חום עמוק, על חוטמה נחה מסגרת משקפיים חומה, לצווארה מחרוזת עץ חומה ומתוך מגוון צבעי האדמה על גווניו בצבצו נעליי עקב בצבע כתום עז...התוצאה הייתה הרמונית ודיס -הרמונית בו זמנית , ביטוי לטעם טוב עם נימה של נועזות,עיני לא הרפו ממנה.
את עיני צדו על אותו עקרון אנשים נוספים, איש העסקים המחויט שהיה לבוש בחליפה אפורה ומתחתיה חולצה בגוון אפור בהיר ,נעל נעליים שחורות ומצוחצחות , בידו אחז תיק עור שחור ואת המראה השמרני בחר לשבור בעניבה  בצבע טורקיז עז!!
המראה שאימץ באמצעות בחירה זו שידר אלגנטיות עם ניחוח אופנתי.
תשומת הלב שלי מוסבת  בקלות אל עבר כל אדם שמפגין טעם משובח תוך הקפדה על שילוב צבעים מתון ומצד שני מעז להפר את ההרמוניה באמצעות "כתם צבע", עז ככל שיהיה , במנה קטנה המעידה על טעם משובח , מראה מוקפד עם קריצה!
תיק אדום  לצד חליפה כהה, חגורה בורוד עז על ג'ינס , מסגרת משקפיים בלבן על שחומי עור ,שרוכי נעליים בסגול עז מול בגד לבן.
"כתם הצבע" יש בו אמירה שמבטאת נועזות ושבירת מוסכמות ,יש בזה עניין לעיין וזהו סוג של פוקוס.
מעיין הפגנת נוכחות צנועה וססגונית...והרי מי מאתנו לא ישמח לגלות שהצליח לו בהתאמת צבעים ויצירת מראה עכשווי ומסקרן ומצד שני בטעם טוב ולא נועז יתר על המידה .
האופן שבו  טכניקת "כתם הצבע" באה לידי ביטוי באיפור הוא  בשילוב צבע עז ואינטנסיבי במנה קטנה בתוך איפור טבעי ומעודן כ"שכתם הצבע" הוא מרכז הפוקוס.
בואו נבין ביחד כיצד ניתן לשדרג את ההופעה שלנו באמצעות "כתם צבע".
שפתון בצבע עז
על פנים נקיות מאיפור, כתוספת למייק אפ ומסקרה אני ממליצה על שפה דומיננטית באדום או בורוד פוקסייה ליצירת מראה ערב זוהר ונוכח.
יתאים בהחלט לחתונה, לאמהות החתן והכלה ואפילו לכלה עצמה במידה והיא בוחרת באיפור עיניים טבעי.
בהקשר הזה, נחרטה בזיכרוני אשתו היפה  ז"ל של ג'ון קנדי הצעיר ,קרולין בסט שביום חתונתה בחרה בשמלת סאטן דקיקה בצבע שמנת ,שיערה נמתח ונאסף בפשטות ,פניה נראו נקיות מאיפור ורק השפתיים נמשחו באדום דם קלאסי.
 לטעמי היא הייתה אחת הכלות היפות והאציליות שראיתי.
 איפור עיניים בצבע עז
גם כאן על פנים שנראות נקיות מאיפור ( כמובן לא לוותר על מייק דק למראה עור פנים אחיד ועל מעט סומק ושפתון בגוון טבעי ככל האפשר) לבחור בצללית ,עפרון , איליינר או מסקרה בצבע מרוכז בגווני הכחול ,ירוק , סגול ,ורוד ,אפור מתכתי ,טורקיז  או כל צבע שחפצתם בו שאיננו טבעי.
 לשמירת מראה קלאסי אני מזכירה לשמור על מינון קטן של הצבע ,כלומר:
 סומק בצבע עז!
כאמור על פנים שנראות נקיות מאיפור נמרח סומק במרכז הלחיים בעזרת מברשת גדולה ובתנועות מעגליות .
הצבעים המומלצים : ורוד על גווניו ,צבעי אפרסק וכתום רך.
התוצאה: מראה סמוק ורענן התורם למראה צעיר ובריא. 
דמיינו לעצמכם נשים סמוקות לחיים שבילו שעה ארוכה בסאונה או באמבטיית קצף חמה,אין מראה תוסס מזה!!!
המראה מומלץ בתאורת ערב רכה ליצירת מראה טבעי ולא מאופר אך מלא חיים ונעורים.

לסיכום
 הייתי רוצה להזכיר לכולנו שהיתרון הגדול של איפור היא העובדה שניתן להסירו בתום הערב, וזוהי הסיבה שאני מוצאת לנכון שיש טעם לתמוך בקהל הנשים העולמי להעיז ולחולל שינוי קטן במראה שלהן שלהן מדי פעם לתחושת התחדשות ורענון.
מי מאתנו לא אוהב שינויים?
טכניקת "כתם הצבע" הינה דרך מצוינת לעשות דברים אחרת...
מי יודע לאן זה יוביל...הלוא השינויים הגדולים מתחילים בדברים הקטנים.

המאפרת שלכם.
ורד גרנדיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קוראים

דפים