איפור בסגנון טבעי

איפור בסגנון טבעי
רוני דואני במראה קלאסי

יום שבת, 29 במרץ 2014

הנחמה שבטיפוח-יומן מסע לעיירה בדרום.

לאחרונה נבחרתי על ידי מותג טיפוח ואיפור יוקרתי בינלאומי להיות המאפרת שמקדמת את המכירות שלהם. הניסיון הבינלאומי שלי כמאפרת אופנה היווה את היתרון הגדול שלי. במסגרת הסכם העבודה היה עלי להתייצב בנקודות מכירה ברחבי הארץ ותוך כדי איפור לעודד מכירת מוצרים. נדדתי בכל רחבי הארץ במשך חודש ולפני מספר שבועות נתבשרתי שעלי להתייצב בעיירה דרומית נידחת. אני מודה שההחלטה לצאת למכירות שם היתה נראית לי תמוהה והיה לי ספק גדול לגבי סיכויי ההצלחה . ציפתה לי שם הפתעה גדולה. השכמתי קום ויצאתי לדרך. קרוב לשעתיים נמשכה הנסיעה ולבסוף בעיצומו של נוף מדברי וחום כבד הגעתי לעיירה הדרומית שאכן בהתאם לציפיות נראתה עלובה ודלה,השיכונים שידרו אפרוריות ושוב שאלתי את עצמי מדוע אני כאן. הגעתי לסופרפארם המקומי ואלוהים...כמה טוב היה להימלט אל המזגן. הסניף המקומי היה ריק למדי ורק לקראת אחר הצהריים הן החלו להגיע. נשים יפיפיות בעלות עור צח כפורצלן ועברית המדוברת במבטא רוסי כבד. הן עלו לארץ ובהעדר קשרים או משפחה נשלחו הרחק אל עבר העיירה הדרומית. הן עובדות לפרנסתן החל מזריחת החמה ועד שקיעתה באחד המפעלים הממוקמים בסביבה ויש רבים שכאלה. הן מרוויחות שכר מינימום וברוב שעות היום לובשות סרבל עבודה,שיערן מכוסה בכובע ועל עיניהן עוטות מסיכה שתגן עליהן מפני השבבים. בסוף יום מפרך הן מוותרות על המדים ופוגשות את הנשיות שלהן. במפגש עימי בסופרפארם אני שומעת את הסיפור האישי מאחורי כל אחת מהנשים היפות הללו בעלות עור הפורצלן,העצב בעינים והגעגוע הכואב לחיים שהותירו מאחור ולגינונים האירופאים שאין להם כל דורש במציאות החדשה. אני מאפרת אותן במכחולים דקים ובמרקמים עשירים ומותירה מאחור את העצב התהומי בעיניים,את הכהויות המבטאות עייפות מתחת לעיינים, את צריבת העור מהשמש הקופחת,את קווי ההבעה שהצטברו וחושפת אט אט את היופי הגלום בכל אחת מהן...הן נרגשות להפגש עם הנשיות החבוייה שאין לה כל דורש. מהמבט שהן מחליפות עם המראה אני רואה את ההתרגשות שבמפגש עם היופי והעדנה הנשית. הן פותחות את הכיס וקונות. בשקית המוצרים נערמת ערימה של מוצרי טיפוח ואיפור יוקרתיים שמחירם לעיתים עולה על משכורתן אבל הן בוחרות לקנות על אף הכל. הן תחזורנה הביתה ולאחר אמבטיה חמה תתעטפנה בכל המוצרים שקנו...המפגש עם הנשיות הדחוקה,עם הריחות העשירים,עם המוצרים האיכותיים ועם הצבעים הנכונים יחזירו להן את החיבור לנשיות,לעוצמה הנשית ויהוו נחמה על החיים האפורים שלא בחרו בהם. הנחמה שבטיפוח! בסופו של היום ,המכירות היו מעל למצופה ואני צפיתי כיצד כל אחת יוצאת גאה ומנוחמת במראה חדש וזוהר,עור מטופח ובוהק ונחמה גדולה
בלב על הנחמה שבטיפוח. נסעתי בחזרה למרכז ולא יכולי להפסיק לחשוב כל כל אחת ואחת כזאת. אני מצדיעה לכן שאתן מוצאות נחמה בטיפוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קוראים

דפים